۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

نارسانا

حالا آدمای نارسانا این جا توصیف می شن، گاهی تصور می شه که اونها دی الکتریک های ایده آلی هستند که تحت هیچ میدانی تکون نمی خورند. اما بدون شرح به زبونِ یک فیزیکی :
" به هر حال محیط های دی الکتریک هم به نوبه ی خود از موجودات بارداری تشکیل شده اند! و مولکول های دی الکتریک یقینا تحت تاثیر میدان الکتریکی قرار می گیرند. میدان به هر ذره نیرویی وارد می کند، مقدار جابجایی به علت ایجاد نیروهای بازگرداننده ای که دراثر تغییر پیکربندی مولکولها به وجود می آیند، محدود است. تاثیر کلی از لحاظ ماکروسکوپی را می توان این گونه در نظر گرفت که دی الکتریک فقط قطبیده شده است.
امانکته ی جالب:
دی الکتریک قطبیده با وجودی که از لحاظ الکتریکی خنثاست، اما هم در نقاط خارج و هم داخل نارسانا میدان الکتریکی ایجاد می کند. در نتیجه با وضعی روبرو می شویم که به ظاهر ناهنجار است:
قطبیدگی دی الکتریک به میدان کل موجود در محیط بستگی دارد، در حالی که قسمتی از این میدان به وسیله ی خودِ دی الکتریک ایجاد می شود.
به علاوه میدان نارسانا، در نقاط دور از آن ممکن است توزیع بار آزاد در روی اجسام رسانا را تغییر دهد، و این به نوبه ی خود میدان الکتریکی را در درون دی الکتریک عوض خواهد کرد. "

دو روزه از این کشف این قدر ذوق زده ام که نگو!

پ.ن:
فکر می کردم یک سیستم خیلی پیچیده ی پیچیده ام و قابل مدل کردن نیستم ولی مثل اینکه مدل کردن من به قرن گذشته بر می گرده...
D:

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام!
شباهتهای جالبی پیدا کردی!پ.ن از اون هم جابتره!
"من این ایوان نه تو را نمیدانم نمی دانم من این نقاش جادو را نمیدانم نمی دانم گهی گیرد گریبانم گهی دارد پریشانم من این خوشروی بدخو را نمیدانم نمی دانم"اینم خیلی خوشگل بود!
یه چیز دیگه:ببخشید شما؟!

Artimiss گفت...

به فلانی:

من اگه از خودت بخواهم که توی وبلاگت خودتو معرفی کنی چی می گی؟!!
با این حال:
من، یه فیزیکی که یه کم خودشو تو نمایه معرفی کرده! و گاهی هم از خودش و دنیاش تو وبلاگِ جدیدش می نویسه
D:

ناشناس گفت...

وااااااااا!خب نمی خوای اینجا جواب بدی بیا کامنت خصوصی بذار واسه من.فکر کنم طبیعیه که کنجکاو بشم که این آرتیمیسی که وبلاگ منو می خونه و برای من کامنت گذاشته و از کامنتش اینطور برمی آد که منو می شناسه و از اون جالبتر بدون اینکه به من اطلاع بده، اجازه پیشکشش(!)، منو لینک داده، کیه.

ناشناس گفت...

هر جور راحتی!